راهنمای کامل خرید و انتخاب لباس زیر

معرفی و راهنمای کامل انواع لباس زیر زنانه و مردانه

راهنمای کامل خرید و انتخاب لباس زیر

معرفی و راهنمای کامل انواع لباس زیر زنانه و مردانه

جوراب های خط دار

جوراب های خط دار یکی از قدیمی ترین مدل های جوراب  زنانه است.در گذشته ای نه چندان دور و پیش از جنگ جهانی اول، خود زنان مجبور بودند جوراب هایشان را  تهیه کنند. جوراب هایی که زنان می بافتند یا از الیاف پشمی  و یا از الیاف نازک  ابریشمی تهیه می شدند. الیاف ابریشمی قابلیت کشسانی نداشتند و  زنان ناچار بودند جوراب ها را از قسمت پشت پا درز گیری کنند. این درزگیری ها  تا اندازه ی بود که جوراب با سایز پاهایشان هماهنگ شود.

کم کم الیاف مصنوعی نایلون اختراع شدند و دستگاه های جوراب بافی به بازار آمدند که جوراب ها را با الیاف نایلونی تهیه می کردند. با اینکه این دستگاه ها قادر بودند جوراب هایی با بافتهای یکسره و بدون درز و خط دوخت ایجاد کنند اما مردم علاقه داشتند که همچنان از همان مدل قدیمی استفاده کنند.

حتی امروزه هنوز جوراب هایی با خط دوخت در پشت جوراب بافته می شود. که بین زنان و مردان طرفدارانی دارد.


شورت لیفه ای یا مامان دوز چیست؟

شورت های لیفه ای جز نخستین شورت هایی بودند که توسط بانوان خانه دار دوخته شدند. به همین خاطر است که به آن ها شورت های مامان دوز می گویند. ولی واقعیت اینست که  نام تخصصی آن ها شورت های لیفه ای است.

همان گونه که در تصویر زیر می بینید دور ران و روی کمر شورت های لیفه ای کشی است. کش دور کمر و برش ران زیر دوزی شده اند. یکی از بهترین مزایای شورت های لیفه ای اینست که دور کمر و دور ران یک الی دو سایز بزرگ تر می شود.

تفاوت بین کاسه های سوتین های برش دار با یکدیگر

در دنیا انواع و اقسام مدل های سوتین وجود دارد که در همه ی آن ها، کاسه های سوتین با یکدیگر متفاوت هستند.  ولی ما در اینجا می خواهم درباره ی تفاوت بین سوتین هایی صحبت کنیم که کاسه های آن ها برش یا خط دوخت می خورند.

معمولا برش کاسه های سوتین به گونه ای است که یا از سه تکه پارچه بهم دوخته شده فراهم شده اند؛ یا کاسه ی سوتین دو تکه پارچه دارد. به سوتین هایی با سه برش روی کاسه ها، معمولا سوتین های سه برشه یا سه تکه گفته می شود. همینطور  به سوتین هایی با دو تکه برش نیز سوتین های دو تکه یا دو برشه می گویند.

در تصویر بالا می توانید کاسه های سوتین سه تکه و دو تکه را ببینید.  بغیر از تفاوت ظاهری، این دو مدل سوتین  از نظر کارایی نیز با یکدیگر نیز متفاوت هستند. 

تفاوت کارایی بین سوتین های دو تکه  و سه برشه

سوتین های دو تکه فرم گردتری به سینه ها می دهند. تنخور آن ها راحت تر است و نمای اسپرتی دارند. در باشگاه های ورزشی یا در خانه ، می توان آن ها را پوشید. این سوتین ها برای سینه های کوچک فوق العاده هستند.

 در مقابل سوتین های سه تکه هستند که بسته به اندازه ی خط میانی برش می توانند فرم گرد یا فرم تیزی به سینه ها بدهند. این سوتین ها مناسب استفاده زیر لباس مجلسی یا زیر مانتو می باشند. یکی دیگر از ویژگی های آن ها اینست که سینه ها را بهتر بالا می کشد. این سوتین ها مناسب سینه های بزرگ و سنگین هستند.

بهترین جنس لباس زیر چیست ؟

توجه به جنس لباس زی بسیار مهم است. لباس زیر چون در ارتباط نزدیک با دستگاه تناسلی قرار دارد بنابراین عدم توجه به جنس و روش شستشوی آن می تواند عوارض و بیماریی هایی به همراه داشته باشد.

لباس‌زیر حتما باید جنس نخی داشته باشد. به تمام افراد به خصوص افرادی که پوست خشک و حساسی دارند توصیه می‌شود از لباس‌زیر با جنس نخی استفاده کنند زیرا در غیر این صورت احتمال بروز حساسیت و علائمی مانند سوزش و خارش وجود دارد.


از آنجایی که در برخی موارد حساسیت به انواع لباس‌ زیرهای گیاهی دیده شده بنابراین توصیه‌ای برای استفاده از این‌گونه لباس‌ها وجود ندارد.

در مورد جنس پارچه لباس زیر بطور قطع میتوان گفت که باید تبادل هوا و رطوبت به‌خوبی صورت بگیرد.

همچنین برای جلوگیری از بروز عفونت و حساسیت باید لباس‌زیر را روزانه تعویض کرد. لباس‌های‌ زیر باید به خوبی مورد شست‌و‌شو قرار بگیرند به گونه‌ای که ماده شوینده به خوبی از روی آن پاک شده باشد.

دکتر فرهاد ملک زاده

متخصص پوست مو و زیبایی

سوتین فنردار بهتر است یا سوتین بدون فنر؟

بسیاری از بانوان از ما می پرسند که سوتین  فنردار بهتر است یا سوتین  بدون فنر؟

انتخاب یکی از  این مدل سوتین ها کاملا بستگی به نیاز و فرم سینه های شما دارد. در واقع نمی توان به همه ی بانوان یک مدل را پیشنهاد کرد. زیرا بدن همه ی بانوان با یکدیگر متفاوت است. مثلا گروهی هستند که چربی زیر بغل دارند و یا گروهی دیگر چربی روی کمر. همچنین ممکن است بانوانی باشند که دارای سینه های بزرگ و سنگین هستند و یا بانوانی با سینه های بهم چسبیده یا از هم باز! پس همان گونه که  می بینید فرم سینه ها کاملا  با یکدیگر متفاوت است. حتی نیاز بانوان نیز روی انتخاب مدل سوتین تاثیر گذار می باشد. پس پیش از اینکه درباره ی مدل یک سوتین صحبت کنیم بهتر است نوشتار زیر را با دقت بخوانید.

تفاوت بین سوتین های فنردار و بدون فنر چیست؟

نوشتار بالا به شما کمک می کند که نخست نیازهای خود را بیابید. بر اساس نیازهای خود می توانید مناسب ترین سوتین را انتخاب کنید.